![](/media/lib/129/n-grawindowsrt-1b14be434002a05457f5a96dba861476.jpg)
Unreal Engine 3 na tablecie z Windows RT
30 sierpnia 2012, 07:32Podczas konferencji odbywającej się na targach IFA 2012 firmy Nvidia i Epic Games zaprezentowały wersję demonstracyjną gry „Epic Citadel“ uruchomioną na tablecie z systemem Windows RT. Gra korzystająca z silnika Unreal Engine 3 działała na ASUS Vivo Tab RT.
![](/media/lib/196/n-corehaswell-4a29678adba00b985e2d104e5ed74d12.jpg)
Pierwszy 4-gigahercowy CPU Intela
22 maja 2014, 18:31Przed 10 laty na rynku mikroprocesorów trwała zażarta rywalizacja o to, który z ówczesnych producentów jako pierwszy rozpocznie sprzedaż wyżej taktowanego układu. Nagle w maju 2004 roku Intel zmienił taktykę i ogłosił, że zaprzestaje rozwoju mikroarchitektury NetBurst i nie wyprodukuje kości Tejas i Jayhawk, które miały być taktowane zegarem o częstotliwości 4,0 GHz. Wyścig o gigaherce dobiegł końca. Nie doczekaliśmy się pierwszego czterogigahercowego procesora Intela.
![](/media/lib/196/n-corehaswell-4a29678adba00b985e2d104e5ed74d12.jpg)
Dziura w procesorach pozwala zaatakować Windows i Mac OS X
20 października 2016, 09:22W procesorach Haswell Intela znaleziono lukę, która pozwala napastnikowi na ominięcie technologii ASLR (address space layout randomization) wykorzystywanej przez wiele współczesnych systemów operacyjnych, w tym Windows, Linuksa czy Mac OS X.
![](/media/lib/408/n-apple-fe51edfee198fb57642318830f9f0f2f.jpg)
Apple przechodzi na architekturę ARM
23 czerwca 2020, 11:01Potwierdziły się plotki mówiące o zamiarach porzucenia przez Apple'a architektury x86 i całkowitym przejściu na architekturę ARM. Wczoraj, podczas WWDC 2020, firma oficjalnie ogłosiła rozpoczęcie dwuletniego okresu przechodzenia na ARM. Koncern z Cupertino zaoferuje odpowiednie SDK producentom oprogramowania, a pierwszy komputer z procesorem ARM ma trafić do sprzedaży jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Santa Rosa obsłuży DirectX 10
15 lipca 2006, 09:27Przyszła mobilna platforma Intela, która na rynek trafi na początku przyszłego roku, będzie obsługiwała DirectX 10. To jedna z wielu innowacji, które trafią do Santa Rosy.
Power dostał powera
10 października 2006, 21:32IBM postanowił zastosować inną niż Intel i AMD strategię rozwojową swoich najnowszych procesorów. Zamiast zwiększać liczbę rdzeni (co robią wymienione firmy), Błękitny Gigant zwiększy taktowanie swojego dwurdzeniowego CPU.
Najcieńszy materiał świata szansą dla elektroniki
2 marca 2007, 11:51Naukowcom udało się stworzyć najcieńszy materiał w historii, powłokę o grubości pojedynczego atomu. Wykorzystali ją do zbudowania najmniejszego na świecie tranzystora.
![© Nvidia](/media/lib/11/1182855473_228008-a6bb04512bbb82a26738fc4e8173a748.jpeg)
Hybrid SLI - Nvidii sposób na oszczędzanie
26 czerwca 2007, 10:54Korzystanie z wysoko wydajnych procesorów graficznych niesie za sobą zwiększenie poboru energii przez komputer. Jest to szczególnie widoczne gdy używamy więcej niż jednego GPU.
![HPEMS© Eureka Aerospace](/media/lib/18/1194970924_264556-ef3ac1eb0dd50b4864f3375873df73c1.jpeg)
Policja zatrzyma każdego
13 listopada 2007, 16:15Już wkrótce policjanci będą w stanie zatrzymać każdy uciekający samochód. Dzięki pracom firmy Eureka Aerospace futurystyczna technologia przedstawiona w firmie Zbyt szybcy, zbyt wściekli, może stać się rzeczywistością.
![](/media/lib/30/jaguar-45f515dbc4db51365c863405c30a6b29.jpg)
IBM buduje 20-petaflopsowy komputer
4 lutego 2009, 11:55IBM otrzymał rządowe zlecenie na budowę 20-petaflopsowego superkomputera Sequoia. Najbliższe lata będą więc dla Błękitnego Giganta bardzo pracowite, gdyż, jak już informowaliśmy, ma też zbudować ponad 10-petaflopsowy Blue Waters.